Misja, cele i wartości

Nasza Misja

  • [kultura/sztuka] Pokazujemy różne twarze fantastyki - wierząc, że każdy znajdzie swój ulubiony jej gatunek - dark fantasy, science-fiction, a może dystopijna postapokalipsa?
  • [kultura/edukacja] Walczymy ze stereotypami  (m.in. infantylności, powierzchowności) - przypisywanych fantastyce, komiksowi, grom planszowym, grom komputerowym, grom fabularnym - widocznym szczególnie w oświacie, wśród krytyków sztuki czy badaczy kultury.
  • [nauka/sztuka] Łączymy świat nauki i science-fiction - nakłaniając środowiska akademickie i popularyzatorów nauki do konfrontacji ze śmiałymi pomysłami autorów sci-fi.
  • [rozrywka/sztuka] Popularyzujemy niedoceniane formy obcowania ze sztuką - opartych o improwizację (RPG/LARP), o sztukę sceniczną (cosplay/Jeepform) czy przedstawioną za pomocą nowych śródków przekazów (komiks, gra komputerowa, serwisy streamingowe, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona)
  • [rozrywka] Popularyzujemy rozwijające formy rozrywki - gry: planszowe, bitewne, terenowe, komputerowe, VR
  • [historia/rozrywka/kultura] Nie pozwalamy odejść w niepamięć rozrywkom kształtującym kulturę lat 70' 80' i 90' - kolekcjonując, odrestaurowując i udostępniając: automaty do gier, flippery, 8- i 16- bitowe komputery, pierwsze domowe konsole do gier video
  • [popkultura] Analizujemy i krzewimy wpływy innych kultur na światowe trendy w sztuce i kulturze masowej - ze szczególnym uwzględnieniem kultur dalekigo wschodu (Japonia, Chiny, Korea, Indie) oraz kultur zachodnich (USA, Wyspy Brytyjskie)
  • [społeczeństwo] Aktywizujemy młodzież - do czynnego uczestnictwa w życiu kulturowym i społecznym, do budowania własnej opinii na temat sztuki, rozbudzając zainteresowanie kulturą.

Nasze cele chcemy zrealizować poprzez:

  • organizację przestrzeni - świetlic, klubów, "harcówek", gdzie każdy może poobcować na codzień z ww. formami rozrywki/sztuki
  • organizację corocznych konwentów, dni fantastyki i tym podobnych cyklicznych form festiwalowych - imprez od fanów dla fanów oraz osób po raz pierwszy otwierających wrota do krain wyobraźni
  • organizację prelekcji, paneli dyskusyjnych, konkursów, spotkań autorskich - form angażujących, aktywnie popularyzujących założenia naszej misji
  • organizację przeglądów filmowych, projekcji, wystaw i wernisaży - jako tych nieco mniej aktywnych, ale równie ważnych i skutecznych
  • działalność wydawniczą - tradycyjną i elektroniczną - głównie periodyki (czasopisma/blogi) informujące co w fantastycznej trawie piszczy, byc moze jakieś nasze felietony, wywiady itp.
  • wzajemne wsparcie klubowiczów i sympatyków - pomoc w promocji działań artystycznych, spotkania, imprezy integracyjne małe i duże
  • współpracę z innymi Klubami Fantastyki oraz Fandomem - nie boimy się wyciągnąć ręki po pomoc ale potrzebującej też nie strącimy i postaramy się jak umiemy wesprzeć wszelkie działania: promocyjne czy statutowe

Nasze Wartości

  • Współpraca prowadzi do realizacji, a realizacje napawają nas dumą!
  • Nie musimy się od razu lubić, ale powinniśmy się szanować. Każda osoba w taki czy inny sposób realizująca założenia naszego stowarzyszenia - to zawsze atut.
  • Gramy w otwarte karty: lojalność, transparentność i komunikacja to bardzo ważne cechy, bez których nie będziemy w stanie sobie wzajemnie zaufać i efektywnie działać.
  • Dobre imię stowarzyszenia jest dla nas bardzo ważne - jako że jesteśmy pionierami w okolicy to każda PiaRowa wpadka będzie rzucała cień na naszą obecną sytuację i wszystkie przyszłe inicjatywy zarówno  w temacie szeroko zakrojonych działań w temacie fantastyki czy zwykłego funkcjonowania stowarzyszenia.
  • Dramy i osobiste konflikty rozwiązujemy poza stowarzyszeniem - co nie znaczy, że nie pomożemy mediować w sporach by pomóc zakopać topory wojenne.
  • Jeżeli nie możesz chodzić - czołgaj się, a jeżeli i tego nie możesz - znajdź kogoś, kto cię poniesie. Twój głos w stowarzyszeniu nigdy nie będzie zignorowany - ale od Ciebie też oczekujemy demokratycznej dojrzałości.